3. helmikuuta 2013

I'll be okay

Mua pelottaa monet asiat liittyen nyt peruskoulun loppuun ja uuden koulun alkamiseen.
Ekana mua tietenkin pelottaa, etten pääse sinne kampaaja puolelle, minne mä haluan. Mulle ei oo tokari mistään parhaimmasta päästä, joten pisteitäkään sieltä parhaimmasta päästä mulle ei heru. En kyl omista huonointakaan tokaria, ja vitosenkin sain sieltä nytten pois. Mut kampaamo puolel on niin paljon hakijoita + ne ottaa sisään vaan 20 ni pelkään törkeesti et joudunki johonki semmosee, mist en oikeesti tykkää nii paljo ja mitä en koskaa haluis oikeesti ees tehä.
Toinen juttu tähän liittyen on kaverisuhteet. Pelkään menettäväni mun ihanat ja parhaimmat kaverit. Oon tutustunu muutamaan ihanaan ihmiseen yläasteen aikana, ja yhteen ala-asteen kaveriinki välit on vaan parantunu, ni pelkään et menetän heijät tän peruskoulun loppumisen jälkee. Koska noi kuitenkin on lukioon hakemassa, mä amikseen. En haluu oikeesti koskaan menettää noita tyttöjä, ja toivon et pidetään samal taval yhteyt ja tyttöje iltoi ku tähänki asti.
Pelkään kans etten saa kavereita uudesta koulusta. Oon niin ujo, etten uskalla mennä tost noi vaa juttelee jollekki ihan tuntemattomalle. Ja pelkään et jään yksin. En tiedä oikeesti ketään, kuka ois tulos kans kampaamo puolelle, joten tä on kauheeta mun kaltaselle ihmiselle.
Haluisin saada nostettuun mun tokarin keskiarvoa, mut en pysty keskittyyn tarpeeks tunneilla pelkkään kuunteluun. Mul menee aina kaikki ohi mitä opettaja selittää ja en jaksa panostaan kokeisiin, vaikka mä haluisin. Ja sit jos mä luen, ni mul ei jää asiat millään päähän. Mä vihaan sitä kun kokeita on peräkkäisillä päivillä, koska viimesenä päivänä oleva koe, on aina se johon mä en lue yhtään, koska en enää jaksa. Mun pitäs jotenkin saada otettuun ittenni niskasta kiinni ja panostaa, mut mä en osaa. Mä oon montaki kertaa kyl luvannu itelleni et nyt alotan lukemaan ajoissa, mut miten on käyny. Joko en avannut kirjaa kertaakaan ennen koetta, tai luin tosi huolimattomasti.
Kun oon saanu kokeen ja nähny numeron, voisin oikeesti tosi usein ruveta itkemään sen takia, ku tunnen itteni paskaksi. Varsinki sen rinnalla ku jotkut, jotka ei myöskään oo lukenu saa helposti kasilla alkavia kokeista.

En oo myöskään yhtään oo sinut mun kropan kanssa. Mut en myöskään saa tehtyy yhtään mitään, et laihtuisin. En vaan kerta kaikkiaan uskalla lähtee salille. Mua pelottaa et kaikki "ammattilaiset" kattoo mua sillai "Mitä vittuu toi tekee täällä, ku osaa ees mitään". Ja talvella mun ei tuu lähettyyn lenkille ku nii törkeen kylmä ja kaikkee. Tiedä mitä pitäs pukea päälle.  Jos olis ees vaikka koira, joka pitäs käyttää ulkona pariki kertaa päivässä, ni seki auttas asiaan paljon!
Voisin kans haluta pyyhkii menneitä mun mielestä. Joskus tuntuu, etten haluu muistaa kaikkii asioita, jotka mä muistan. Mul on ollu elämässä ihanii ja kans tosi kamalii hetkii. Ja toisaalt osan niistä ihanista haluisin unohtaa. Sillon mul ei olis niin kovin ikävä välillä näit henkilöitä, joitten kans noi hetket on koettu. Meinaa sitä mä en just nyt haluais. Haluaisin saada muutamat ihanat hetket takas, mut tiedän etten saa. Pelkään hitosti kans sitä, et tuun menettää jotenki jonkun mun läheisen. Se on asia, jota en haluu kokee. Vaik joskus sekin on edessä.

Oon ruvennu näkeen ihan törkeesti painajaisia niitten ihanien ja hyvien unien joukossa. Ne pitää mut valveilla yöllä välillä parikin tuntia, jonka takii oon koko päivän ihan törkeen väsyny. En tiedä mistä nekin johtuu. Tai toine juttu, et jos en nää yöllä painajaisii, ni sit en saa illalla millään unta, tai herään muuten vaan yöllä monta kertaa. Tälläki viikolla olin lähössä neljän aikaa kouluu. Että ihan hyvin. Onneks en kuitenkaan ehtiny meikata, tai pukea kunnes mä tajuisn mitä kello oikeesti oli.

Mut jos oikeesti miettii tarkkaan, mulla menee hyvin. Mulla on ihania ja hyviä ystäviä, mul on ihana perhe ja kaikkee muuta. Noi asiat vaan pistää mut usein hiljaseks, varsinki koulujutut.
Täst tuli aika pitkä, mut ei voi mitään. Aplodit niille jotka oikeesti jakso tän lukea.

3 kommenttia:

venla kirjoitti...

Et sä ainakaa mua menetä!!! Pitää pitää yhteyt koko kesä ja sit ku koulutki alkaa!:)

Aino kirjoitti...

minttuuuu TOTTA KAI SÄ SAAT KAVEREIT ! Ja kyl sä sinne kampaajapuolellekki pääset jos vaa oikeesti tahot:) kaikki järjestyy aina:))

Unknown kirjoitti...

Ei sun kropas oo mitää vikaa! ja kova panostus vaa pääl ni etköhän sä sinne kampaajapuolel pääse :))